تبلیغات ریتارگتینگ چیست | مشتری را چطور باز می‌گرداند

روش‌های متفاوتی برای تبلیغات آنلاین وجود دارد که محبوب‌ترین آن‌ها تبلیغات کلیکی است. تبلیغات کلیکی به دلیل بازدهی بالا توسط اکثریت اهالی دیجیتال مارکتینگ استفاده می‌شود. این نوع تبلیغات در انواع متفاوتی مانند بنرهای کلیکی یا تبلیغات متنی و تبلیغات‌های محتوا محور و.. ساخته می‌شوند.

ریتارگتینگ یا هدف‌گذاری مجدد چیست؟

زمانی که کاربر وارد سایت شما شده و بعد از چند دقیقه از سایت شما خارج می‌شود در اصل راهی وجود دارد که او را همچنان دنبال کنید. ریتارگتینگ با ذخیره کردن کوکی‌ها و آی پی کاربر توسط شرکت‌های تبلیغاتی فعالیت او را در سایت‌های دیگر دنبال می‌کند.

شما می‌توانید محصول و خدماتی که شخص در سایت شما مشاهده کرده را به کمک ریتارگتینگ به‌صورت بنرهای تبلیغاتی در سایت‌های مختلف نمایش دهید. در اصل به کاربر یادآوری می‌کنید که محصول شما همچنان آماده فروش است؟

چرا از ریتارگتینگ استفاده کنیم؟

کالا یا خدمات جذابی دارید و احساس می‌کنید برای فروش آن همه‌چیز آماده است. مخاطب وارد سایت شما می‌شود و ممکن است به هر دلیل از کم بودن پول برای خرید تا قانع نشدن برای اینکه به شما نیاز دارد خرید را انجام ندهد. حتی در بعضی موارد شخص تمایل دارد سایر رقبای شما را نیز بررسی کند.

اینجاست که به‌راحتی سایت شمارا ترک می‌کند. به کمک ریتارگتینگ شما می‌توانید محصول و خدمتتان را چندین بار در سایت‌های مختلف به کاربر یادآوری کنید. با انجام این کار مخاطب این‌طور تصور می‌کند که محصول شما احتمالاً محصول مهمی است که در سایت‌های زیادی تبلیغ می‌شود.

یا اینکه ممکن است قبلاً محصول شمارا در زمان مناسبی مشاهده نکرده اما حالا با دیدن تبلیغ محصول شما آماده خرید کردن باشد. در اصل ریتارگتینگ بالاترین نرخ بازدهی در انواع روش‌های تبلیغاتی را داراست!

یک کلام: مشتری رفته را بازگردانید.

ریتارگتینگ برای چه کسب و کار هایی مناسب است؟

اگر یک سایت محتوا محور دارید و به دنبال جذب مخاطب هستید احتمالاً ریتارگتینگ برای شما مناسب نیست. این گران‌ترین روش برای جذب مخاطب برای شماست. در اصل ریتارگتینگ یک راه عالی برای فروش است. اگر در سایت شما خدمات یا محصولی وجود دارد که ارزش چند هزار تومان هزینه بابت جذب 1 خریدار را دارد پس ریتارگتینگ یا همان هدف گذاری مجدد برای شما عالی است.

یکی از اصلی‌ترین دلایل فروش نرفتن محصولات و خدمات شما نداشتن اعتماد کاربران به شماست. این کار را ریتارگتینگ به سادگی برای شما انجام می‌دهد. آن‌قدر بنر شما را در سایت‌های متفاوت به شخص نشان می‌دهد تا در یک هفته برند سازی عمیقی در ذهن فرد انجام داده باشد.

نظر شما چیست؟ تاکنون از این ویژگی استفاده کرده‌اید؟

دیدگاهتان را بنویسید